Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

drömmar

Av erica - 24 februari 2011 00:19

man har många drömmar... och den dyraste drömmen är att BYGGA HUS! okej vi bor ju i ett hus...men ett FÖR LITET ett... vi ryms ju knappt här mera!! uggh...

Vi har antingen alldeles för mkt saker...eller alldeles för lite förvaringsutrymme... kan ju vara en blandning av båda men   

endå känns det FÖR LITET helt enkelt... men är nog bara en dröm att köpa ett "nyckeln i hand hus"... men drömma får man ju   och vem vet en dag kanske drömmen blir sann... är inte en sånn människa som vill ha ett överstort hus... men typ 2 rum mer än vad vi har iaf...


har iaf hittat mitt drömhus!!


 

rätt litet och gulligt hus... men endå större än vad vi har...(eftersom det är 2 vån)

VILL HAAAAAAAAA!! inte så farligt dyrt heller!!   

men då skulle jag ju vilja hitta den perfekta tomten också... och den tomten är ju såld... "gambä fammos" tomt!! BUHUUU...

ångrar mej ännu att vi inte köpte "gambä stugon" men vi skulle aldrig ha haft tid att renovera upp den stugan... var ju total renoverings objekt!!!

men nog skulle det ha blivit sååååå fint....

jah... inget man kan göra åt mera!


min andra dröm är en NY SOFFA!!

hatar verkligen vår nuvarnade soffa...den är också så himla LITEN!!

först hade vi en 3 sits & 2 sits... men så åt hunden upp 3 sits soffan   

så då slängde vi ut dom och så köpte jag syrrans soffa... en stor 3 sits... men den tyckte jag inte passade in då den var beige...och så för att tös klottade på den...och det var svårt att putsa fläckar på den... så då köpte vi denna vi har nu, svart läder soffa... som är lätt att putsa... (fusk läder)

men den är tråkig...liten & OBEKVÄM!!


  denna skulle va perfekt...!! den skulle tom. få vara STÖRRE!

i en soffa ska hela familjen rymmas å ha fredagsmys TYP   


   

dom 2 skulle väl va okej... iaf den typ av soffa söker jag...fast den hade fått va ännu större , vill ha en BAUTA soffa   

egentligen en sånn stor så alla i familjen skulle kunna ligga raklång i den!!

å då e gubben typ 190   


 

och den måste ju va vit eller svart... står nog inte ut med nån annan färg... tröttnar direkt då! fan va jag e jobbig! men sånn e jag!


ja och ett snyggt laminat golv hade ju verkligen inte suttit fel heller... vårt golv e extremt FULT, men eftersom det är HELT så har vi tänkt att det funkar tillsvidare... allt kostar ju pengar...och överdrivet rik är man ju inte heller då bara en jobbar...

men det är ju iaf TUR nu man sett syrrans laminat LIVE flera gånger så man inte är lika dum å fixar så mörkt laminat   skulle INTE funka här, med barn å hund... skulle synnas hundhår å damm DIREKT! tror ärligt syrran ångrar sitt val lite lite...   


--------------------------------------------------------------


håller på att bli tokig på min hosta som jag har....men inte så konstigt att man får monster hosta när båda barnen har det också!! och man umgås med dom 24h/dygn!!


Isabelle har haft en FEBERFRI DAG IDAG!!!! JIPPIIIII!!

känns som längesenn... och inte har hon spytt idag heller!!

UNDERBART!!

fick ju åka in med henne till sjukhuset förra natten när hon varken åt eller drack, å så fort hon smuttade nåt att dricka spydde hon MAAASSOOR!!

var även med henne till läkare imorse som konstaterade att hon ännu till har öroninflammation... stackars liten säger jag bara!! så hon äter nu antibiotika...

verkar bli trött av det för hon soooooover, sooooover mest hela tiden!!

idag har hon heller inte ätit nåt... men har iaf fått i henne vätska inte så mkt som hon BORDE få i sej, men eftersom hon varken spytt eller suttit på byttan idag så har hon ju iaf fått i sej all vätska hon druckit.. det är ju redan ett +!!

hoppas hon mår ännu bättre imorgon så hon skulle kunna ÄTA tom.

hennes mage kurrar ju grymt emellanåt...

men det är ju MJÖLK hon dricker så i det får hon ju näring också! MJÖLK är en jäkla bra dryck!!   

läkaren sa också dricker man mjölk klarar man sej långt!


och lillebror då... fick feber IGEN igår... känns rätt hopplöst det här... känns som man knappt minns hur det var utomhus!!?

iaf så fick lillebror febernedsättande så hans feber sjönk, var ju SKÖNT!!

men nu tycker jag ju all denna feber och spysjuka skulle kunna försvinna låååååångt borta!! nu orkar vi inte mer!!

och jobbigt är det ju då jag får sköta allt själv typ... antingen e gubben på jobb eller så e han hemma och totalt slut och orkar inget... undrar om han har tänkt en gång hur jobbigt det är för mej att sköta 24h/dygn?? Don´t think so...

det är inte alltid så jävla lätt att vara hemma mamma fast han tror det!

klagar inte skulle inte vilja byta bort det mot nåt i världen... men endå...lite måste man ju kunna tänka sej in i en annans situation...

äh, skit samma jag KLARA ju det!! och får vara jävla stolt över det!


näh, borde nog sova lite nu då barnen sover och är nöjda...


GO NATT   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av erica - 24 september 2014 19:43


snart 300!! tyvärr har instagram & pinterest tagit all min "extra tid" så orkar inte med bloggen just nu... typ instagram är ju min nya "blogg" ...

Av erica - 21 september 2014 21:47


wohoo !!

Av erica - 16 september 2014 18:10


Av erica - 12 september 2014 07:43


Av erica - 9 september 2014 07:19


Presentation


33 åring ung kvinna, hemma mamma på heltid. Barn Isabelle 8 år & Benjamin 4 år

mY dArLiNgS

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

League of Extraordinary Penpals

Ovido - Quiz & Flashcards