Alla inlägg den 8 februari 2011

Av erica - 8 februari 2011 22:08

ja idag var tösens allra första riktiga dagis dag!! var gubben som förde henne till dagis idag (blir han alla mårrnar, om han nu inte åker till hesa mitt i natten eller nåt förståss) själv var jag för trött för att riktigt orka med imorse här... har vakat 2 nätter med sjuk lillebror så   natten mellan söndag-måndag var det som om han hade grym magknip eller nåt...han bara skrek å skrek... också märkte jag att han höll på att bli lite förkyld... under dagen mådde han bra, mot kvällsidan märkte jag han blev lite varm å snorig & hostig!! natten mellan måndag-tisdag vaknade han 3 med feber & HEMSKT snorig å hosta!!! stackars... så efter att man skött bebis 2 nätter isträck e man rätt tam    men tösen kom sej iväg till dagis & jag å lillebror somnade (kändes så FEL att sova då hon far till dagis, men måste ju för att orka senn igen lixom) senn när han vaknade märkte jag att det var lös mage dax!!! PUST! så nu e det nån slags magsjuke bacill på honom också!! STACKARS LILLA SÖTNOSEN!! får se när vi resten ligger deckade... uschha!!


Idag på dagen ringde jag dagis bara för att höra hur allt gick... och dom sa där det går jättebra och att hon höll på att leka doktor med några kompisar just då   shit vad det VÄRMDE i mitt hjärta att höra att hon hade det bra!!!

UNDERBART!!!

Å inga tårar på hela dagen... var så stolt & lycklig på samma gång!! MIN UNDERBARA UNGE!!   

så nu känns det som vi gjorde rätt val endå... att hon skulle få börja dagis för att ha ROLIGT med kompisar och så... har ju märkt att hon blivit ganska rastlös här hemma...

och lillebror han har NJUTIT av att få leka själv idag     

men det förstår man ju, för han får ju knappt röra syrrans saker ju   

men idag har det ju varit FRITT FRAM   

och att få ha mamma för sej själv tycker han väl e toppen också!! hihi

men självklart blev han glad att få se TYTTA igen då hon kom hem!! JAG OCKSÅ   


BENJAMINS ORD


mamma = mamma

pappa = pappa

mimma/mammi/ mimmi = mamma   

tytta = storasyster

Ita = Isabelle

kikka = kex

kekka = kex

kakka = kakka

dikka = dricka

Jeee = ge

bujk = burk

ampa = lampa

dä = där

nanna = napp

tatta = napp

mia = mia

NÄNÄ = nej


min lilla underbaring snappar upp bara mer ord   


==LOVE MY KIDZ==


nu till lite KÖPANDE!! hehe...

hade barnens farmor med idag till lindex och hon skulle köpa lite kläder åt tösen...

passar bra med mera kläder nu när hon behöver extra kläder till dagis också!


       

dessa köpte hon då! Velour "mys tröja" å 2 par velour byxor lila & gråa!!

och mörkblåa kura byxor (ser svarta ut) ville helst ha svarta men fanns inte... fanns även röda men fick belle att välja blåa så dom ska passa åt lillebror senn också   LIIITE måste man försöka att tänka framåt   men ÄRLIGT dom var jättefina och passar toppen på en tjej också!


då beställde mommo nåt från lindex webshop idag också   


 

samma velour byxor som ovan bara att rosa (dom var slut i butiken å mommo VET hur mkt belle ÄLSKAR rosa så )


och dessa byxor åt Benjamin


   

väntar hem paketet med iver som vanligt!!   


å denna från H&M


 


får nog snart sluta surfa jag, hittade nåt supergulligt jag skulle vilja ha åt mina små troll!!!

men att HITTA & KÖPA e 2 helt olika saker sååååå....   


   

snacka om SÖTA!!!!


GLÖMDE skriva att tösen köpte också en princess krona på seppälä ikväll   

så nu har hon hela princess kittet   


Presentation


33 åring ung kvinna, hemma mamma på heltid. Barn Isabelle 8 år & Benjamin 4 år

mY dArLiNgS

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

League of Extraordinary Penpals

Ovido - Quiz & Flashcards