Alla inlägg under augusti 2012

Av erica - 31 augusti 2012 23:43

idag är min lilltå HELT BLÅ!! jag ser rent misshandlad ut... och har inte sovit mer än max 3 timmar förra natten för hur än jag låg tog tån i nånstans och det tog sååå ONT   

sov en timme ikväll istället... vilket ju betyder att jag TROR att jag är pigg nu... hmm...


var iaf efter tösen till kl 13 idag till dagis!


Isabelle ville visa "nya" dagiset åt lillebror   


 

  


 

  


senn efteråt åkte vi till moster mia (syrran!)

var inte så roligt att gå upp 3 våningar men bruten tå... men det gick... tog ett tag men   

ALLT GÅR BARA MAN VILL!!



gick till och med att halta på stan lite... 


hittade jätte söta ljus lyktor!!


 

alla som känner mej VET att detta är MIN STIL   


nu har jag bordsduk, lampor, brödlåda och dessa ljus lyktor i samma "mönster"

JUST LOVE IT!!

och det bästa var att dom var endast 1,20€/st!!!

FYND!!


fick också alla IKEA grejjerna av syrran idag! mums!!

hon var dit i onsdags och jag beställde hem ett som annat smått!


bla. dessa!!


 


 

så mysigt tycker jag!!


idag hade jag ju annars vägdag! + 800 gram!!!

MEN beror på att "tant röd" är på besök, då går jag alltid upp i vikt! för igår när jag vägde mej vägde jag mindre!

så är endå rätt lungt...

men klart man inte heller gått ner när man inte rört på sej nåt...   

men har ju haft stegring i flera dagar och när det slutar bryter man tån!!! 

JÄVLIGT!

men snart är jag nog på G igen!   







Av erica - 31 augusti 2012 02:35

         

1. söt, men kommer inte köpa denna...


2. lill killen gillar ju stinky, men han har så mycket tröjor nu... och är bara hemma så går inte lixom åt lika mycket kläder som för Isabelle...

3. denna skulle jag däremot vilja köpa åt dem båda   

t-shirts behövs ju alltid!


4 & 5. vill super gärna ha!! men känner mej lite snål... 9,90 för 3 päck strumpor e ju endå rätt dyrt... när man kan få betydligt fler på h&m för samma summa... eller til och med mindre summa   

MEN då igen är ju inte det mumin... 

men syns det nu eg att man har mumin strumpr då?   


     

1. Isabelles favvo färger i denna typ, men... skulle gärna köpa den om pengar växte på träd men...


2 & 3. jättesöta, men eftersom jag verkar ha svårt att hålla mej från att köpa barn kläder... borde jag nog dra en gräns nånstans... typ bara mumin & bamse åt lill killen tex   

ja... och traktorer... bilar...   

Åt Isabelle mumin (det gillar hon ännu, men inte bamse vill hon ha mera... hon har några bamse kort ärmade tunikor som passar bra på henne ännu dock, så dom använder hon, men hon vill inte ha några fler   )

princess... allt SÖTT gillar hon nog i princip ännu...


ÄH onödigt jag försöker... shoppar endå det jag gillar senn   


   

dessa två är på KOMMANDE...

och nummer 1 skulle jag jättegärna köpa... måste fråga Benjamin senn om han gillar den   


nej, om man skulle gå och sova... kl är ju skitmycket och man ska upp tidigt imån...

lär va sur på mej själv då...


GO NATT!





Av erica - 31 augusti 2012 02:27

ännu mera nytt hade det kommit in! och kunde INTE motstå den super fina lilla my tunikan! och så blev det även kjolen nu som mommo ville Belle skulle ha så gärna   

hade även denna gång en rabatt kupong!


 

så FIN!!


 

sött med mumin!!


och eftersom jag hämtar ut mina paket vid lindex shoppen i gw gallerian så kostar det ingen frakt avgift!

därför kan jag beställa hela tiden   



Av erica - 31 augusti 2012 00:41

i min lilltå!!   

har snart brutit varje tå på mina fötter nu... börjar bli van... men JÄVLIGT ont tar det...

tån ser ut som en LIMPA!!

har även bild... men tycker ingen ska behöva kolla in mina tår, så skippar den   


lägger istället in en bild när Benjamin "bakade" förut idag   


 

mammas lilla mumsing!!   


och också spegeln är på väggen nu! JEEEEJ!


 


 

jag är iaf helt nöjd, och det är ju huvudsaken   



Av erica - 30 augusti 2012 00:01

var dagens "juttu"... alltid bra att ha nåt planerat en dag så är man mycket nöjdare och gladare senn på kvällen   


 

Benjamin på tidens tand 


 

tror han tyckte det var aaningen tråkigt...   


 

hittade lite att leka med också...   


Isabelle var också med, men henne fick jag inte fota   


var första gången för mommo hos tidens tand idag, var jag som rekommendera det stället åt henne, för jag har själv gått där i flera år och jag är toppen nöjd!


 

nu börjar den snart va färdig!!!   

bara speglarna i så är den klar!! (var och hämtade speglarna idag)


TYVÄRR måste vi borra fast den i väggen... för har en riktig PILLARE här hemma... så funkar inte att hänga upp den... det skulle inte sluta bra...


 


kunde inte låta bli idag heller, att fota mina små 


    


 


KÄRLEK

 

    

 

 

 


Av erica - 29 augusti 2012 01:34

 

sover så sött mina små     


 


GONATT

  


Av erica - 28 augusti 2012 23:57

tog länge... över 1 1/2 timme... fick lite "leidon" för tantterna babblade lite väl mkt... men roligt att få bekanta sej med diamanten också lite... och kolla lite i Belles saker hon pysslat med där! min lilla gullegumma   

skulle så vilja ha henne fast i navelsträngen än, men kan ju inte det... skulle ju sååå vilja va med henne också hela dagarna! fast jag vet innerst inne att dagis e bra för både henne och mej   

men har JÄTTESVÅRT att acceptera att mina barn växer såhär snabbt...   


 

Belles förskole bok   


 

en del av dagiset! tror Belles favvo del! hihi


 

tösens hylla   


 

lilla underbaringen ritar massor med hundar och katter på alla teckningar och "skyltar" märkte jag idag   


 

mys på hög nivå innan jag & gubben åkte på mötet...

mommo var barnvakt!





Av erica - 28 augusti 2012 02:38

blev ännu en till beställning inatt... fick ju 5€ rabatt  

nu får det räcka med kläder... nåja, kanske några byxor åt liten och tights åt tösen nån dag! men tröjor har vi nu!

men såklart alla nya mumin är ju en helt annan sak   


 

GONATT!



Ovido - Quiz & Flashcards