Alla inlägg under december 2011

Av erica - 19 december 2011 00:52

har haft gäster här hela dagen, första kom 14 och sista åkte hem efter 22   

har varit en rätt så lugn och skön dag idag! och just nu sitter jag nerbäddad i sängen med värme tofflorna jag fick av moster till present!!! AAAAAAAAAAAH så gosiga dom är! nu e inte mina fötter ispinnar!!! NAJS!!

till present fick jag dom då, pengar & en fruktkorg med 12 st teskedar i & mera pengar!  

ja och pepparkakor lådan!   och choklad av syrran... som jag skulle behöva det  


nu ikväll har jag & tösen vart på "julkorts rundan" har delat ut julkorten här i koskö, kvevlax, karperö & singsby! så snål e jag så jag skickar dom aldrig utan tar alltid, varje år, samma runda  

bensin kostar ju också, men skit samma!! haha

alla som bor utanför den radien (förutom släkt) så skickar jag till! typ Linda i åbo   & andra Linda i närpes  

men nu har jag iaf delat ut många... så imån när jag åker och klipper mej till kattis i solf, får släkten där sina kort  


årets julkort!   

är jättenöjd med det själv!!

mina söta små nissar         


har scannat in lite dagis foton också, från Isabelles mapp hon tagit hem nu över julen...

alltid roligt att få se lite dagis foton! man missar ju så mkt när man inte är med där om dagarna juh!




















så söta dagis foton!!  

men tyvärr dålig kvalite, eftersom dom är utprintade & jag scannade av det...


denna bok beställde jag idag!

handlar om spöken här i vasa!! så INTRESSANT med spöken!!!

och eftersom jag TROR på spöken är det ännu intressantare! tror gör jag för jag själv sett & hört! typ 

                


     

Av erica - 19 december 2011 00:51

Av erica - 18 december 2011 00:23

gammla tanten är man! är född nu på natten 18.12 för 31 år senn, så jag har födelsedag redan nu! mitt 30 års kris blir bara värre...   jag tycker inte den är så "farlig"... håller inte syrran med om dock!!  

haha!! undrar verkligen VAD hon syftar på...


sitter man här och snorar igen då... har varit tungt idag att plocka och fixa, man har fått hög puls direkt man gör nåt, pga att man är så stockad i nosen!! hate this shit!!

nu är det dax att bli FRISKA, så vi får börja va mkt ute och busa i snön! så länge denna snön som kommit nu HÅLLS PÅ PLATS  


Linis sängfärdig!!  

(jepp, kärt barn har mååånga namn)


nya jamasen är tvättad & torktumlad , åh så fin den var!! tyckte liten också  


nu ska jag börja fira mej själv med att börja med säsong 6 av supernatural!! (tack för lånet bicca!!)  

grattis till mej   fan va jag e patetisk! haha      

Av erica - 17 december 2011 01:00

var till lindex vid gw gallerian idag och frågade efter mumin byxorna, men dom sa att det tar veckor innan dom får in i butikerna det som finns online! fan fan fan hann jag tänka... MEN när jag kom hem hade det kommit mera mumin byxor online   haha vilka SMÅ problem man har!! men då grejen är den att han BEHÖVER byxor och att få köpa mumin (STINKY) då som han verkligen älskar e ju TOPPEN!! 

så idag fick jag beställt ett par till nudå! dom GRÖNA!! dom jag gillade mest!! jippiii!!


skippade dom svarta... finns dom kvar senn när alla tröjorna också kommer kanske det var meningen jag skulle ha dom också!   men han har redan haft svarta mumin byxor, så är ju roligt med nytt! 


MEN då jag var inne på lindex så hade dom 30% på alla pyjamas! och så råkade jag hitta den som var slutsåld på nätet!! den jag så gärna ville ha! och det fanns EN i Benjamins storlek, så det var ju meningen lixom  


    

gillar denna pyjamas!! och just denna sålde SLUT direkt på nätet!


ikväll har vi pysslat med julgranen! är FÖRSTA gången vi tagit fram den såhär tidigt!! MEN julen är ju sååååå kort, så lika bra att NJUTA av den!


älskar vitt & rött!!!

syns väl antar jag!  


och mina söta tomtar!! (har tagit bort stolen dock, så nu står dom på golvet)

stolen har jag haft när jag var liten... därför den är så sliten        


jag & tösen packade in lite fejk paket att ha under, fortsättning  imån     


granen är liten därför den måste stå på nåt... inte det snyggaste att stå på, men får duga! är ju RÖTT !! haha

  

Av erica - 15 december 2011 23:08

blir snart TOKIG!!! känner sej frisk 1-2 dar, och VIPS e man där igen... sjuk hals och känner sej allmänt hängig! varför går aldrig detta om?? är ju samma med barnen.... BLÄÄÄÄ!!

kan ju också finnas en risk att jag har sjuk hals, för att mina skor gick sönder igår och gick med blöta fötter.... morr!! har inte hunnit tänka på nya skor än...men får allt åka in till stan och söka imån!

HOPPAS jag hittar några jag gillar då... för nu skulle jag ju nästan behöva ett par lixom  


idag beställde jag en grej från lindex... ett par mumin byxor för dom går åt som bara den!!! och verkade som både svarta & gröna hade tagit slut på några timmar, så hann bara få ett par, fast jag ville haft åtminstone 2!! suck!!

men nöjd att jag iaf fick dessa!


tror jag åker imån till lindex och kollar om dom har gröna i butiken! skulle så gärna vilja ha dom ännu! DELS för att dom e jätte snygga men också för att vi BEHÖVER mer byxor! killen växer juh!


såg också när jag var inne och kollade att det också kommer ut mumin leggings... och en stinky tröja! (kommer ju flera mumin tröjor också, men dom har jag ju visat här redan!)


   

så söta!! Belle var såld direkt på leggingsen!      


nepp, nu ska jag kolla supernatural, är bara det som gäller om kvällarna/nätterna här nu! kollade det sist när jag var gravid med killen (på slutet) så är nog dax nu igen!!  


och som vanligt finns det ju alltid nåt ögongodis i det jag kollar på!! DEAN   slurp !! haha   

  

Av erica - 14 december 2011 23:59

var flera ÅR senn jag var till den butiken sist... men shiiiiiiiiiiiiiiitt va HÄRLIGT ställe, dit vill jag igen, mkt snart   

syrran har tjatat om hur bra det är där...så fick nog pallra mej iväg dit själv idag!

köpte denna


 

bara att det var skrivstil  på min!!

ur läcker!!! och billig!

ja som sagt different design , billigt och så sjuttons FINT!


Belle bus för några dar senn när hon busade i stora lådan  


mammas golle!!


denna såg jag på mini mani idag! just had to fota den!


     

Av erica - 14 december 2011 00:45

tog en bild igår kväll utifrån...  


och åt andra sidan kör vi på rött  

inga traditionella ljusstakar här inte... tycker inte dom passar våra fönster  


SNÖÖÖÖ  


men TYVÄRR håller den nog på och smälta bort nu.... men hoppas på mera isåfall innan julafton!

julafton nästa vecka... whaaaaaaaat typ?! när har det hunnit bli jul typ  ??


           

nu e zbh kransen uppe! på INSIDAN av dörren  


villa 31 skylten (different design, såklart) blev sååå bra!


bara dålig kamera... (orkar inte dra fram systemkameran när jag ska små fota... lixom! så blir mobil kameran...kass!!)


fina saker!!  


men nåja, different design har ju nästan bara fina saker också!      


nu har lill killen vaknat här också... och har sovit fleera timmar innan, så gissa vem som får sova nåt mer inatt nudå!? vi kommer va trötta imån när vi ska till rådgivningen (bvc)

lill killen HOSTAR mega massor, så fattar ju att han till sist vaknade... men VARFÖR har han hosta igen?! vill nog ta allergi test på mina barn snart tror jag!! 

Av erica - 13 december 2011 18:48

gjorde just en till mini beställning & det kan jag ju göra när jag har pappa som e snäll och hämtar   

stackarn!!  


 



vårt hjärta köpte jag 2 st av! SÅKLART!

och tack för tipset Maria med servetthållaren   tänker härmas nuu!!      

Presentation


33 åring ung kvinna, hemma mamma på heltid. Barn Isabelle 8 år & Benjamin 4 år

mY dArLiNgS

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

League of Extraordinary Penpals

Ovido - Quiz & Flashcards