Alla inlägg under april 2011

Av erica - 4 april 2011 23:34

Idag var jag å lillebror och hämtade mommo till ca. 14 tiden... senn åkte vi via butiken & efter Belle bus till dagis!  

när vi kom hem skulle båda barnen ha kex med VÅLD så blev bara till nåt gråtande... man borde verkligen ha spelat in.... var helt sjukt mkt oljud!!  

mommo såg iaf helt förskräckt ut  


ikväll nu har jag vunnit en till kameleont klänning/tunika på tradera, tack igen monica  


  62 kr!!


I    TRADERA


  mammas sötnos sussar (förra natten) å sin högljudda kompis har han med   


har först nu märkt att det finns en av knapp in i... haha!!

men han skulle nog bli vesviken om inte kompisen sa "jag älskar dej" då han trycker på den mitt i natten  

fast brukar nog oftast lyfta bort kompis ur sängen... för jag blir irriterad på den iaf!!   


  även en polis bebis kan bli trött och behöva sova middag    sötunge!!  


har också en sov bild på belle men då var det ju det här med nakenfis... vill inte lägga ut nån sånn bild... finns så mkt skumma typer out there...


MEN har dock super fina princess teckningar att visa upp!!   


           

första teckningen är på ariel, andra snövit... ariel & den sista är ariel, snövit, belle & cinderella!! va stolt jag är!!  

igår kväll kollade jag färdigt på NCIS säsong 6... så nu hade jag tänkt börja på dexter säsong 2 som jag lånat av monica   du är för go du gumman!!    

Av erica - 4 april 2011 07:38

GRATTIS Benjamin som blir 1 år och 4 månader idag!!!


 PUSS  

Av erica - 4 april 2011 00:16

japp, nu har jag gjort det IGEN! men fanns ju så fint nu igen...

denna gången köpte jag bara 3 saker dock, och bara åt lillebror... Isabelle fick ju mera sist så!


     



vilka super fina tröjor va!!! den sista med bara bamse på köpte mommo och ska lägga in i ett påsk ägg åt Benjamin till påsk!  

Isabelle kommer ju få choklad ägg... och vill inte att Benjamin ska äta choklad ägg än, så då passar ju en bamse tröja bra tänkte vi  

tror också han kommer älska den med traktorer!! jag gillade ju den till och med!!

hihi!!


  tokiga Belle   


  Benjamin dricker sin nattvälling!

Av erica - 3 april 2011 22:11

tycker det hela tiden är söndag!!!    veckorna går alldeles för fort...

just nu har jag öronvärk... nackont & huvudvärk!! har haft hela dagen... lite stegring hade jag just också..hinner verkligen inte bli sjuk nu!!!


idag har jag sovit bort flera timmar på dagen, just pga. detta!!! senare på eftermiddagen kom svärisarna hit... och Benjamin var så till sej idag , vilket han inte brukar va!  

han skulle mest sitta i faffas famn han å kolla ut på bilarna  

vårhalaren anlände ju idag också!! fan så nöjd jag är med den!! å gubben (stora) var ju riktigt ivrig!! han sa säkert 5 gånger att det var sååå fin halare  

jag kan   allt jag köper e ju fint   såklart  


     Benjamin prövar sin nya halare!! åh så fin den är!! pojken desto sötare!!  


  sötis mötis!!!   


  nu väntar vi bara på RIKTIG vår!!   


här ska jag lägga in en teckning som Isabelle ritat åt mej för ett bra tag sedan.. har bara inte kommit mej för att sätta in den hit än! men här kommer den!


 

 mammas lilla konstnär!!   


och jisses vad hon ritar... hon ritar & ritar & ritar!! kommer hem många teckningar varje dag från dagis också!! var ska man få rum med alla tro??

har jättesvårt att kasta bort också, för tycker ju hon ritar så fint!!

dagis tantorna är också rätt faschinerade!!  


nu undrar jag vad jag ska göra... kolla film? kolla färdigt NCIS säsong 6 (2 avsnitt kvar, så pappsen får tillbax sin box...) eller dexter jag lånat av monica? allt lockar! nåja, får ta en hel natt då   

Av erica - 3 april 2011 02:36

kollade just denna film... man fick ju lite smått instängnings skräck fast man själv bara såg filmen... usch! hemsk men spännande film!!


   


absolut en sevärd film!!    

Av erica - 1 april 2011 23:38

då har man ju lixom hela heljen framför sej... som alltid endå går såååå super fort! TRIST! e faktiskt mysigt att få ha lill gumman hemma! och hon är glad att det inte är dagis  

vet inte om hon trivs på dagis eller inte eg... hon säger NEJ medan tanterna säger att hon verkar trivas riktigt bra!?  

så drar den slutsatsen att det nog är säkert helt okej... hoppas jag!

ritar maaaassor gör hon på dagis!! få se om inte hon också blir konstnär som hennes ena gambä faffa! (ingen av dom lever idag)

anyway har en kille här som inte vill sova av nån anledning...han e trött...kanske övertrött?  får snart spader på hans sjungande hund han har i sängen  



DENNA!!     

ibland på nätterna får jag stiga upp å ta bort den ur hans säng...han behöver ju bara snudda vid den så börjar den sjunga för fullt...inte så mysigt när man sover precis    men han störs inte av det  


idag var vi eftet tösen till dagis 13.20 20 min försenade... oops så det kan gå... inte alltid så lätt att passa tider har jag märkt  

idag åkte vi till stan IGEN!! hade nämligen sett i ett citymarket reklam igår att dom hade hello kitty gummi stövlar billigt där... och vår ute byxor... så det skulle jag ha idag då! OCH så satte jag undan en vår halare åt Benjamin som fammo (barnens) var efter senare... som åkte enda iväg till vörå...så får den först på söndag! 


 

försökte få Belle att välja svarta ute byxor så Benjamin skulle kunna ha samma senn, men NEJ rooooooosa skulle det va med våld!!  

och hello kitty stövlarna tippar jag att han heller inte vill använda senn  


fick också hem bamse regn jackan åt lillebror idag..... oj vad den var STOR...hade ju trott att alla bamse kläder e typ rätt småa i storleken, så köpte ju 92... den passade ju på Belle... (lite väl korta ärmar dock!!)

nåjaa... får försöka vika upp ärmar och sånt... och hoppas det inte ser alltför knäppt ut   men super fin & NY var den! för endast 10 euro... ibland kan man göra fynd på huuto ( i detta fallet, eller tradera)

kom också hem saker jag inte nämt här att jag köpt   var några dagar senn jag beställde från en mysig internet butik....  



dyra kläder, men fan så fina!!! tröjan med samma tyg var slut åt lillebror men såg en annan shop som hade dom, så tror jag beställer en därifrån! bara total älskar detta djungel tyget!!    



och detta fick mumin älskaren Benjamin   storlek 92 så stort ännu, men han har ju att växa i   fanns också i grönt men tyvärr var storlek 92 slut...

eller kanske lika bra ?!  


---------------------------------------------------------------------------------


nu sover ialla fall liten   har en sötis bild på honom från förut ikväll då jag hade honom att sova ute en liten stund då han var såååå trött....

(ja ibland tar han även en liten sov stund på kvällen... innan han tar natt)


   åh vad man sussar sött!!   


har idag nu bytt nanna till 16+ (16 månader +) mammas stora kille!!! på måndag blir han ju 16 månader!! kan bara inte förstå vart tiden flyger iväg... det här e ju inte roligt mera när man inte hinner med!!  

har sagt det förut, säger det igen... nu vill jag att tiden ska stanna lite, så jag får njuuuuta av mina små!! men så funkar det ju inte tyvärr... 


nu blir det NCIS tills jag somnar tror jag!


 

Av erica - 1 april 2011 01:31

ÄNTLIGEN funkar bloggen så jag kan skriva... för här har jag nu suttit halva natten och väntat på det    nejdå...har haft massor att göra, fast det är natt... tvättar tex. en maskin än    måste börja försöka ta natten som hjälp när man int annars verkar hinna med allt som måste göras... så har jag just betalat räkningar...och sånt! mitt i natten... men funkar bra för mej det... men kan ju lova imån bitti kl 8 e jag inte så glad...!! MEN då brukar jag också sova då Benjamin sover på dagen, så där får jag ju ta igen lite sömn då... nu tänker nån kanske... jag kunde ju göra allt jag gör på natten medan han sover, men nej det går inte... han vaknar direkt en knappnål faller typ! funkar inte... har prövat det  

så för att killen verkligen ska få sova, sover jag med! (hans nattsömn är djupare dock!! )

då är jag ju förståss piggare på natten också... såklart!


idag var jag å lillebror efter tösen till dagis först närmare halv 4! efter det bar det av till stan igen! (menar var ju igår också)

var först till lindex & tog ut mitt (och fammos) lindex paket!! JEEJ!  

men sprang sanbbt ut från lindex igen så jag inte skulle börja kolla runt mej allt för mkt  

senn bar det av till stenhaga...(citymarket)  senn hem! 


fick också rolig post idag, Belles 2 tunikor/klänningar hade kommit!! hon var nöjd! tur var väl det  

fan jag skämmer bort mina barn... men jag var också bortskämd som liten, och INTE led jag!!! tyckte snarare rätt så mkt om det  

men har iaf inte idag heller köpt några barn kläder!!  när jag sa det åt mommo (min mamma) igår och idag svarade hon "OHO" så måste ju va rätt ovanligt! haha

försöker mitt bästa... men när det kommer nåt alldeles för sött emot är det svårt   


lite dagens bilder då... 


  här poserar man villt  


   

här prövar jag Benjamins bebis halare... i storlek 68  

tänkte lika bra att iaf pröva innan man städar bort den... passar annars men byxbena var aningen för korta  


   

och ÖVERALLT ska man och pilla också..trots för korta byxben  


jo så det är nog dax att städa bort halaren... och vänta på att syrran ska få nån bebis nångång! för just nu, ju vildare Benjamin blir...dag för dag   så känns det som 2 är helt tillräckligt  

MEN drömmen om 3 finns ju... så vem vet då Benjamin e 3 år kanske vi tänker på annat sätt!

återstår att se! 


nu pipade tvättmaskin... alltså e den färdig!


GO NATT!

Presentation


33 åring ung kvinna, hemma mamma på heltid. Barn Isabelle 8 år & Benjamin 4 år

mY dArLiNgS

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

League of Extraordinary Penpals

Ovido - Quiz & Flashcards