Alla inlägg under april 2011

Av erica - 11 april 2011 18:02

just nu är jag inne i en sånn grym dexter period!!  

kollade så mycket dexter igår att jag inte ens hann blogga... haha! dexter var viktigare   började iaf. på säsong 3 idag...


IDAG har mitt lindex paket kommit till lindex butiken... men har inte orkat va efter det... hela högen e ju krasslig här nu igen... ok, Isabelle har inte haft nån feber ännu idag... (okej, har ju inte mätt nu på flera timmar då iof) men Benjamin har fått feber idag & jag hade lite feber igår... kakka!! och jag som verkligen trodde vi hade haft vårt för i år... så fel man hade!  

ska nog nån dag ta mej till lindex efter paketet iaf... men är inte så brottom nu då jag VET ju det väntar på mej där  

väntar också hem ellos paket...


       


     

 


allt kommer dock inte i samma paket! mumin pepparkaks formar blev det denna gången... har läänge tänkt köpa dom, och nu hittade jag dom på ellos slog jag till eftersom jag hade annat att köpa också   och mumin "glasena" PERFEKT när man har barn hemma!!! och lillebror har riktigt fnatt på dessa... vi har sönderslitna redan hemma, så var dax för nya fräscha!!

capri byxor i 2 päck... och fin härlig sommartunika åt tösen.

PERFEKT handduk till allt badande!! och en mössa till hösten/vintern  

(REA)


och så har jag också vunnit 2 saker på tradera!!  


splirrans ny med lappar!!! endast 53 kr! FYND!

(fast det finns inga fynd säger min gubbe!! hmm.....)


  24 kr åt tösen!!


JAG tycker det är FYND!!   


Av erica - 9 april 2011 22:29

visst jag GILLAR våren, men f-n så fint man får det inomhus alltså!!  

tycker huset är fullt med sand... ja, blandat med HUNDHÅR och ännu till löper hunden just nu, och hon städar INTE efter sej... då kan ni tänka er  

men jag dammsugar & dammsugar... å gubben torkar blod droppar  

FAST alla i det här huset är ju uppläxade med att man INTE går in med skorna på... men endå kommer det in sand... med vagen osv... ja och hunden!! ja och efter idag var Isabelle lerig hela hon, så där kom det väl aningen också   undrar hur man lyckas???   men förutom vått & slaskigt är våren härlig!!  


igår kväll började Belle gnälla om att hon hade jätteont i halsen... stackars liten...  hon vaknade också mitt i natten och hade aj aj i halsen... imårse då hon vaknade var hon FÖRKYLD!! inte igen!!! hon har lyckats vara på dagis nu 3 hela veckor och varit frisk... så hoppas hon kan åka till dagis på måndag också...


 


 

gullegris i vagnen...  


   senn blir man sååå trött   


 

gose gris  


   


 

 


 

busgubben  


   röda ögon men söta iaf  


nu ikväll har jag & Belle pyntat påskriset! JA, tidigt men påsken e ju endå så kort, så lika bra att fixa det redan!! för barnens skull ialla fall  

så hoppas vi påskriset hinner slå ut innan påsk då!!


   fixat iaf!!

mitt & Belles konstverk   

Av erica - 8 april 2011 18:49

denna!! alltså gaaaah kommer det precis hela hela hela tiden nytt sött bamse till lindex??


 

Av erica - 8 april 2011 18:21

min lindex beställning blev skickad IDAG!! var nog nåt srul då det tagit en vecka att packa allt, men idag åkte den iväg!! hehe  

SUPER!!


idag efter dagis var vi till hvc och kollade örona på båda barnen, allt såg bra ut! toppen!!! (var alltså en efter kontroll) ROLIGT också när det råkade att va Linda som var "sköt tanten" där    sånt gillar vi!! kan meddela att det tog LÄÄÄÄNGE innan Belle hade grävt i leksakslådan färdigt där...... hehe    det tog längst av allt  

senn åkte vi en snabbis till butiken efter TRIP att dricka åt oss alla, vi var jättetörstiga... äckligt varmt i bilen idag!!! blääh! 

när vi släckt törsten    åkte vi efter mommo och åkte till stenhaga... tiimari där & citymarket... på citymarket fanns en clown idag som fixade ballonger!! iaf Benjamin var helt ivrig   Belle var mest sur... pga. trötthet...

nu känner man sej sådär lagom trött  


enda senn vi kom hem har tösen tjatat om om TALANG!!! hon kan knappt vänta.... och senn då det väl börjar blir hon så trött så hon orkar endå inte kolla hela   sådär är det nog när man 1. går på dagis 2. fredag... då är man ju trött efter en hel vecka på dagis lixom... man e väl nog eg segast på en fredag? eller? 

Av erica - 7 april 2011 22:49

vet inte vad han har fått för fnatt nu...då han är vaken så sent?! nåja, är väl övergående... men han e ju sååååå TRÖTT! endå ska han tvinga sej att va vaken    nåjaa, sådan mamma sådan son kanske?  


har idag & ikväll vunnit 2 saker till på huuto  


denna tröjan har jag velat ha länge!! ÄNTLIGEN hittade jag den i rätt storlek å rimligt pris!!  


Å denna åt Belle      


NÖJD med mina köp!! mindre nöjd med lindex online... verkar ha blivit nåt strul med mitt paket.....  hoppas verkligen jag får det snart så jag inte lämnar utan... ville ju såååå ha traktor tröjan... och på lindex i GW såg jag idag dom bara hade den blåa, men jag ville ju ha den GRÖNA!! får hålla tummarna nu bara...

idag fick Benjamin ett förkläde    tihi han var sååå nöjd med det på!!


  sötunge!! (inte snyggt med sladdarna vid tv... men det ska fixas..nångång)  


   (igen kan ögona se skumma ut, när jag har försökt få bort röda ögon)


 

här kockar han med sin nanna  


nu ska jag ta och kolla dexter!! chatta färdigt på msn först dock!   

Av erica - 7 april 2011 07:23

drabbad eller vad    men som man har längtat!!! har haft enorm abstinens!!

hehe!! men blir nog först imån man kan kolla avsnittet eftersom man inte bor i usa... men gör inget    nu när man väntat såhär länge kan man vänta lite till  !


Benjamin har somnat om nu när syster åkt till dagis... skumt... han brukar inte va såhär trött... men då har han vart uppe rätt länge redan idag!!

jag tvingade mej själv att stänga datorn och tv inatt & försöka sova istället, så jag e inte lika trött som jag brukar!! JIPPIII  

men tror endå jag ska vila lite nu när bus bebis gör... gjorde ju det alltid när Belle var liten, så varför göra annorlunda nu  


denna vann jag igår på huuto


  åt lill Bumbelis   

Av erica - 6 april 2011 22:19

sitter här och ska blogga lite kort... och senn kolla dexter!

Isabelle har sussat ett bra tag redan, men lill bus e uppe... i sin säng å kollar läget    men ser nog att han e tröööött... så han somnar nog snart!


  haha!!! sover med sina sol brillor!!  


hittade en grej på lindex igår som e på kommer att börja säljas i butiken från v. 16!! den var ju sååååå söt!!


  supersöt!!! bara ett måste!!  


nej måste nog gå och ta mej en macka innan jag börjar kolla dexter... e jättehungrig!!



Av erica - 6 april 2011 00:11

tisdag natt... Benjamin verkar ha svårt att somna... han mest bara ligger å kollar vad jag eg pysslar med! well, har satt ut lite annonser på tradera... och så borde jag sätta ut lite på huuto också...men det lockar inte lika mkt när allt går på finska! vilket ju inte är min allra starkaste sida direkt  

men får se om jag orkar... eller om jag fixar det när jag är lite piggare!


idag har jag & Benjamin varit och hälsat på en annan hemma mamma här i byn & hennes sötnosar Anton & Emilia! var jätteskoj, men vi var försenade dit... och hann inte alls vara länge... för då var kl mitt i allt halv 4 & vi fick åka till dagis och hämta hem storasyster!! men en kort visit hann vi med iaf! vi kom också fram till det att vi ska försöka få igång mamma barn träffarna igen! skoj!

och mitt andra mamma barn "gäng" ska vi försöka dra igång också! IGEN... alla mammor förutom jag & Anna-Stina började ju jobba så det bara lixom lämnade jag & hon... men vi försöker kolla när nån av dom andra mammorna skulle ha passligt så kanske alla kan ses igen? vore ju skoj!

men varannan vecka tack... en gång i veckan e för ofta...!! men har man 2 olika mamma barn träffar man ska på blir dom ju varje vecka iaf...  

får se hur vi gör!! hihi

Är roligt för mej att få prata med andra mammor... och så märkte jag idag nu att Benjamin faktiskt tyckte om att leka med en annan bebis  

dom satt så nära varann så dom satt nästan PÅ varandra och lekte, var ju så sött!!   


  ögona kan se aningen skumma ut på denna bilden, försökte få bort röda ögon så... men så söt ialla fall   


    storasyster vill kramas!! men vill lillebror? NEJ!      


här ser man vääldigt bestämd ut!!  

   

och så har jag dagens konsverk av Isabelle Nygård    lät ju lite proffsigt det där!!  


     

såååå fina!!!  


 

fint fint!!!  


funderar om man borde göra tavlor av några av hennes konstverk?


DEXTER TIME!!     

Presentation


33 åring ung kvinna, hemma mamma på heltid. Barn Isabelle 8 år & Benjamin 4 år

mY dArLiNgS

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

League of Extraordinary Penpals

Ovido - Quiz & Flashcards