Alla inlägg under mars 2011

Av erica - 20 mars 2011 20:10

har inget vettigt att skriva nu så lägger bara in "dagens bilder"


  storasyster kör pappas lastbil  


   lillebror kör pappas lastbil  


   

middagslur  


   söt tös  


    

söt öra  


      

Av erica - 19 mars 2011 23:49

har just fixat 2 dejeter tillsammans med syrran via msn just   

inga datum bestämda ännu men vi ska på bio 2 ggr... först och kolla red riding hood som har biopremiär 8.4 och sedan på scream 4 som har biopremiär 15.4   

och vi åker ALDRIG på premiär dagen... utan några dagar efteråt... lite smart måste man ju va   

ska bli skojj!! vi älskar ju båda film JÄTTEMYCKET så bio passar ju utmärkt... nog för att jag föredrar att kolla film hemma, men bio ett par gånger i året e väl okej   och så sägs det ju att det är bra att vara borta hemifrån nu & då också   ?!


idag har båda barnen vart feberfria!! vilken lycka!!

skumt att Benjamins feber började med plötsligt 39,2 grader och ännu igår kväll sent hade han feber men idag var det som bortblåst... så 3 dagar hade han feber nu då... 3 dagars feber? har inte sett några prickar ännu som man lär ska ha efteråt...

skönt iaf att barnen är feber fria nu!!! förkylda ännu men... ja och själv e man megaförkyld så allt e tungt... bläää!!

ser ut som rudolph   han e ju söt men endååååå lixom...


Imorgon bara jag kommer ihåg ska jag fotografera LAMPAN!! åh shit så fin den är!!! valde rätt!! jag & isabelle är iaf sååååå nöjd med den! har knappt sett finare lampa... den är riktigt chabby chick stil! -me like-


idag fick jag låna NCIS box av pappsen...    han samlar på dom, och direkt han får hem en ny får jag kolla den först   sååååå snällt !!!

så man borde ju lägga ifrån sej datorn... bädda ner sej bekvämt i sängen och trycka på PLAY   och bara njuta!!


PROSIT

 

Av erica - 18 mars 2011 22:30

har hittat mera nya fina saker på lindex!! fan... kommer ju bara måsta handla nu fast jag sagt att jag ska försöka att inte...   finns för mycket fint...


   

båda jättefina...men TROR om det finns storlek kvar den dagen jag beställer, så blir det den mörk blåa... fastnade aningen mer för den!


     

vilka UNDERBART fina hello kitty t-shirts/tunikor!!

blir gul eller rosa... eller båda   


   

den andra kortärmade tunikan är ju nästan ett måste också!!

kanske Belle önskar sej nåt av dessa till födelsedan av tex. fammo som endå inte vill köpa leksaker...?

Belle är ju TOTALT GALEN i kläder så att få kläder då hon fyller år kommer nog vara en bra grejj också   


men vet också att hon önskar sej 2 baby born dockor

en pojke & en flicka!


   

vi har ju en flick baby born Annelie...MEN har ju inte sett till henne på LÄNGE... så nyligen när jag kikade i lekstugan såg jag att hon har övervintrat där ute!!   Isabelle VET ju att hon inte får ta ut dockorna...men endå har den slunkit ut av nån anledning... så det får förbli en ute docka...

men hon skulle absolut vilja ha tvillingar här inne, och det är viktigt att det är en pojke och en flicka   hehe!


nej nu är det dax att sluta svammla för idag...


 

Av erica - 18 mars 2011 21:45

haha skämt åsido... men e ju säkert ordet feber som har använts mest    känns iaf så....


 

min lilla ruffsis   (bilden tagen 15.3)


 

sötis!!   


 

min lilla sjukling   


  idag hade vi duplo mys i sängen!!   


  snutt gubben   


  snutt gumman   


    


tycker allt har varit tuungt idag nu när jag under natten har blivit äckligt förkyld!! KAKKA!! men bara visste ju att jag också skulle bli sjuk... hoppas bara jag slipper febern...


Benjamin har haft feber idag också... 3:e dagen... hade 38,8 direkt från morgonen...   men endå tycker jag att han har varit aningen piggare idag... och ätit bättre... LYCKA!!


 

en väldigt SUDDIG bild som Belle målat av vår lampa   

JA,  det blev alltså denna lampan! (inte dessa färger TACK & LOV   ) har inte hängt upp den ännu dock... men kändes nog som att det var denna jag ville ha iaf... å gubben har inte sagt tvärt nej så    fast eg. skulle jag väl nog inte ha brytt mej i vad han sa iaf   


 


lampan!! bilden lånad från tradera!! men nog e den ju SNYGG!! iaf tycker jag om den! mums


OBS! på bilden som Belle målat, såna lampor tänker INTE jag ha i min lampa! det förstör ju hela lampan!! (skit fult enligt mej)  ska vara såna här lampor som på denna tradera bilden!

tacka vet jag vanliga lampor!!

Av erica - 18 mars 2011 00:26

verkar aldrig ta slut här!! eller jo det gör det, men hinner bara försvinna kommer det tillbax!!! så denna veckan då blev det dagis EN dag... för imorgon har jag hem Belle också eftersom hon har haft feber ännu idag... vi kör ju med en feber fri dag innan hon får åka till dagis... nästan så man vill köra TVÅ feber fria dagar nu efter allt dethär...så hoppas verkligen hon tillfrisknar över helgen så hon får åka dagis på måndag...

Lillebror har också feber... och har idag fått en riktigt hemsk hosta... låter ungefär som en motor som inte startar!! STACKARS!!   

förra omgången var Belle jättesjuk...å Benjamin mindre, nu är det tvärtom!

han orkar leka bara lite... och vill helst bara sova eller ligga i mammas famn   

älskade unge!!

nåja hoppas denna skiten går över nu... MEN själv börjar jag också känna mej krasslig igen...ont i halsen, frossa......... små förkyld....men hellre jag än barnen!!

-------------------------------------------------------------------------------------


nästa vecka kommer en överraskning på posten åt tösen   

hon kommer bli SÅ lycklig!!


     

alla dessa!!   hon älskar barbie filmer och hon har i princip alla (kan va 1-2 av dom älsta hon inte har isåfall... har inte riktigt stenkoll nu)

hon kommer iaf bli super lycklig!! roligt att få post efter en dagis dag   


och JA, vi är en film tokig familj... INTE gubben (stora gubben) men iaf jag & Isabelle... Benjamin e ju så liten så vet inte riktigt hans intresse för film än   

men det VET jag att han gillar att kolla mumin...gillar? ÄLSKAR... och så dansar han till mumin melodin   och spöket laban, molly & alfons har han kollat med syster också...

anyway, dit jag vill komma är, att brist på filmer har vi INTE här... snarare tvärtom! hon sa tom. åt mej här en dag "mamma, nu kan jag inte ha några mera filmer...dom ryms ju inte nånstans"   men ryms gör dom nog... men hon har nog glömt hälften av filmerna hon har...


 

tänkte hitta på nåt skoj med min lilla sjukling så lät honom rota i min köksskåp   DET gillade han!! hehe


så var det fredag imorgon IGEN då... jätte trist nu när melodifestivalen är slut... börjar ju körslaget, men brukar aldrig orka kolla sånt... är nog JÄTTEDÅLIG att kolla tv... men senn JÄTTEBRA på att kolla tv4 anytime   

men körslaget skulle jag aldrig börja kolla där... hoppas jag iaf   


tror nog eg idol e det enda programmet jag INTE missar...


nepp nu e det dax för NCIS igen   NJUUUUTA!!


 

 

Av erica - 16 mars 2011 23:49

denna dag har varit jobbig på alla sätt tycker jag...har helt enkelt INTE varit min dag idag... så är det ju för alla nångång...


började dagen med att lillebror vaknade med 39,2 i feber... IGEN!!! alltså nu har jag faktiskt tappat räkningen hur många gånger vi vart sjuka!!? han har varit jättetrött och gnällig... men senn mot kvällen blev det bättre då jag gav febernedsättande...vilket jag kommer att ge imån direkt från morgonen om det behövs! vet inte varför jag inte gjorde det idag... ibland undrar man ju hur man tänker! suck för mej!! men man gör ju inte samma misstag 2 ggr........

nu när kl snart e 1 på natten, och här har lill killen just gått å sussa... drack välling innan & fick feber nedsättande (hade just 39,2 igen) så nu hoppas jag han ska kunna sova skönt hela natten... gullungen min!   

lill gumman då hör man e stockad i nosen nu när hon sover... stackars lill gumman   

NEJ nu får det bli VÅR på RIKTIGT så alla sjukor försvinner, för nu e vi värda att få va friska!!!

jävla dagis baciller!!!   kan bara inte fatta att det kan finnas SÅ mycket skit baciller där... BLÄ!!!


lill killen har också spytt idag... när han var som mest mammig å låg i min famn i sängen så spydde han määngder... så nu har man inget täcke eller nåt... får sova med fleece filt... kommer ju frysa ihjäl...   

allt fick tvättas... även han & jag ....


ja och så har allt annat man försökt göra idag... JÄVLATS!   UNDERBART!!

haha! nåja, man ska inte klaga.... finns alltid dom som har det värre!

men ibland blir det bara för mkt... å speciellt då gubben på sistone tydligen har blivit för bekväm för att hjälpa till... hamnar man göra allt själv e det ju direkt tyngre... men man orkar med allt då det gäller sina små TROLL     

    älskar er av hela mitt hjärta     


Benjamin åker "mumin rally"   


 

denna teckning fick jag igår av min älsklings gumma   


(synd bara att bilden blev så mörk när jag fotade den)


NU KAN HON DET!!! skriva sitt eget namn utan att nån skrivit det först på ett papper!!     jag e så stolt över min lilla prinsessa.


  jag tycker hon skriver jätte snyggt!!   


Blir nog ingen film ikväll heller... jag är ju för trött varje kväll lixom... men ett NCIS ska jag allt kolla... är nog en sånn super bra serie!! Den "serie melodin" hörde Benjamin dagligen nästan då han var i magen... iaf under sommar månaderna för då hade jag NCIS fnatt   och då Isabelle var i magen hade jag en tur CSI miami fnatt   

jag e nog verkligen en sånn människa som lätt får fnatt på saker & ting    


nu NCIS senn sussa kudde!


   

 

Av erica - 15 mars 2011 23:00

GLÖMDE skriva vad lill killen vägde igår då vi var till BVC pga annat...passade jag på att väga & mäta honom också!


Benjamin är nu vid 15 månader               

11320 g

80 cm

  

Av erica - 15 mars 2011 22:38

min lilla busbebis vaknar nästan varje kväll/natt nu för tillfället... och gråter hysteriskt! mardrömmar? anyway... är bara mammas famn som kan lugna ner killen då!  älskling     


idag har mommo varit här (min mamma) jätteroligt att hon kom, var ett tag senn nu känns det som... barnen älskar då mommo kommer så dom har haft en toppen dag! och jag kunde åka iväg en snabbis till posten och lämna in 2 paket & ta ut ett... och handla lite vid piffi!

då jag kom hem igen bakade jag en blåbärspaj! VET att mommo gillar mina pajer, och tror bestämt mest blåbärspaj så jag bakde en! och den blev FÖR god...FARLIGT god... den nästan smältade i munnen!! MUMMMMMMS


Fixade enligt samma recept som ananas pajen bara att jag bytte ut creme fraiche mot vanilj kvarg & ananas mot blåbär! och denna blev GODARE!

kan ju förståss ha att göra med att jag total älskar blåbär...

super god med vanilj sås till!!




Ovido - Quiz & Flashcards