Alla inlägg under mars 2011

Av erica - 23 mars 2011 22:25

länge senn jag har vunnit nåt på tradera... har satt bud lite då & då... men inget som har varit jätte måste lixom... och som endå har blivit för dyrt...så jag lika bra kunnat skippa det  

men IDAG budade jag hem en mumin tunika åt tösen!! splirrans ny...  134 kr!

jag e NÖJD med affären! var ju just denna jag tänkte köpa från lindex men bara nån dag senare var dom slut... så hann inte!!! men nu har jag den!! JIPPIII


 

lillebror har ju en likadann bara "pojk färger" och såklart inte en tunika då  

tycker den är såååå jä-la snygg alltså!!


Dagiset hade gått riktigt bra idag trotts allt! så glad man blir i mamma hjärtat då!! underbart!

hon har nu hittat en kompis som hon verkar leka mkt med, han heter Hugo  

både igår & idag då jag hämtade hem henne lekte hon med honom! dagis tantorna sa idag "Isabelle & Hugo verkar riktigt ha funnit varandra" åh så sött!! 

e bara glad hon faktiskt har någon att leka med...

Min tös e ju lite sådär... ensamvarg... hon gillar att sitta å pyssla i timmar & glömma bort att leka... så är nog BRA hon leker på dagis nu! och inte bara pysslar... nog för att hon gör det mkt där också, men Hugo lär pyssla med då också! -fniss-

hon leker nog också med flickorna.. sa tanterna.. då dom leker prinsessor osv... men verkar va denna Hugo som e roligast  


och min lilla bus bebis har fått en vän han också, en sov kompis!!!   han har haft nallen senn han var nyfödd typ men det är först nu han har börjat krama om den då han sover! är ju så sött så man smälter!!


 


   och att sova med sina verktyg är ett måste  


   sötis    med kompis


över till nåt helt annat... har inte ätit nåt gott idag heller  

och inte snål heller, men blev lite små sugen på påsk godis när jag såg i lidl reklamen!! måste verkligen dit och handla stort lager nästa vecka!! 

brukar handla därifrån alltid det som vi ger åt påsk häxorna, och sånt vi själva har i nån påsk godis skål över påsken! men e ju nog endå rätt länge till påsk...

MEMMA...  mums det blev jag sugen på nu mitt i allt... gotti gotti...

ser lill killen det säger han garanterat "kakka"  


:(

Av erica - 23 mars 2011 07:44

lessen tös åkte iväg til dagis idag...  

hon verkligen gillar INTE dagis... frågan är varför? har ingen aning alls...

hon har börjat gråta på dagis nu på sistone & saknat mamma......  

nu igen börjar man tänka om man har gjort rätt eller fel eg? och varför tvinga sitt barn till dagis när hon verkligen inte vill? men är väl som gubben säger... hon ska bli en vuxen människa! (betyder att då är dagis en bra start.... före skola typ, osv)

men det värker i mamma hjärtat kan jag lova....

då emellan har det gått bra på dagis...

tänk om hon sitter och gråter på dagis nu...??  

man måste bara vara stark...fast inombords gråter även jag...  



 
        

Av erica - 22 mars 2011 23:48

jahapp, vad ska man skriva här då? tycker jag inte har nåt vettigt igen...


kan iaf skriva att idag är andra dagen utan gott    och som sagt är ju inte alla dagar annars heller, anyway, inte sugen heller...

Benjamin har nog bett om kikka ett par gånger idag    men finns det inte så finns det inte... och han glömmer rätt fort endå... när man busar vidare!

söt!!  

och Isabelle hade nog hoppats det skulle va fredag redan idag för när jag hämtade henne på dagis sa hon "mamma kan vi åka till butiken och köpa godis"  

hon hade verkligen trott veckan hade gått så fort!! haha


snart e det fredags mys igen!! fast heeeej då ska ju jag på FEST! känns skumt det...  får ta lördags mys då OCKSÅ, med familjen  


nu ska jag kolla "det okända" klart som lämnat på hälft här... 


   

Av erica - 22 mars 2011 00:18

eller egentligen ja tack!! MEN nu ska vi försöka här i huset att endast äta gott på helgerna... Isabelle har ju bestämt att hon vill ha godis dag på fredagar , så då håller vi fast vid det...har gjort länge... men då kan det på vardagar även slinka ner nåt kex... (inte godis) eller nåt annat gott... men nu ska vi som sagt försöka sluta med det! är ju heller inte varje dag vi ätit nåt gott... men bra för barnens skull & speciellt Benjamin som ser det vi äter och vill smaka allt...

första dagen idag... har gått bra... inte ens sugen på nåt sött! hoppas det håller i sej ännu imorgon!!   

gubben är ju JÄTTE STRÄNG med sånt här... det ska INTE va NÅT gott alls under veckorna... men ibland har även han gått med på det  

mitt i allt kanske nån kilo skulle försvinna på detta sättet också... för banta vill jag INTE göra... hålla bort onyttigt, ja det kan jag göra!!


så idag var första vardagen på ett tag igen... kallar det ju inte vardag när man e sjuk direkt...för då är det ju inget dagis osv...

hade gått bra halva dagen, sedan hade tösen blivit lessen och börjat sakna mej...    lilla gumman då...


   

hittade en nya klänning på lindex!! fiiin!!

kan kanske hålla tassarna borta från den endå... måste ju försöka...


Idag har en jätte super snäll vän monica beställt sandybell filmer åt mej & Isabelle    hon är så underbart snäll!! finns ju inte att köpas här i finland... så hon hjälpte mej! så snart kommer det hem sandybell 6,7,8 & 9 också  

(vi har redan 1-5) då fattas ännu sandybell 10-15... men dom finns verkligen  INGENSTANS!!  

men vi e ju en bra bit påväg med serien ialla fall!! 

då som tack tillbax så beställde jag baby kläder åt henne från netanttila!!  

underbart när man kan göra såna här byten!!     me like  


nepp, nu blir det NCIS och senn soova!!


     

Av erica - 21 mars 2011 19:56

snart e min lilla bebis (ja, för mej e han bebis) 16 månader och behöver snart ha nya nanna (nappar) dom jag har nu e 6-16 m... har hittat många fina... OM man beställer... skulle ju vilja ha lite annorlunda nappar, som inte alla har...


         

några söta och inte alltför vanliga...



 

enormt snygga!! lär man INTE hitta här i suomi landet iaf...  

men precis just såna här nappar e i min smak!!


 


  

mycket sött finns det!!

Av erica - 21 mars 2011 07:19

Grattis till min lilla prinsessa på 4 år & 11 månaders dagen!!!  


  PUSSAS  

Av erica - 21 mars 2011 00:28

här kommer bilder på lampan, ååå så nöjd jag blev med den!!

Isabelle också, hon vill ha en exakt likadann till sitt rum   


  syns även min fotovägg  

men som sagt den är inte färdig på år ännu! den ska bli enorm!! hehe

men nu fokuserar vi på lampan!  

 

   

 

ja så där va den då!! super nöjd!!


ETT BRA KÖP!

  

Av erica - 21 mars 2011 00:21

 

prinsessan Isabelle   


 

 

mammas liten   

Ovido - Quiz & Flashcards