Alla inlägg den 6 mars 2011

Av erica - 6 mars 2011 23:17

varför går alltid heljer så snabbt???? suck... TRIST som fan...

nu har jag 2 barn här som VÄGRAR sova...?? ibland får dom nåt sånt fnatt för sej...undrar varför... men det är ju självklart att inte lill killen kan sova när inte storasyster sover!! DÅ KAN INGEN SOVA   

men har fått henne nerlugnad nu och satte på tingeling MITT I NATTEN, men hon brukar somna bra då...så vi hoppas... är ju lixom DAGIS imån nu efter alla sjukor & sportlov!! en viss tös som kommer va såååå trött imån bitti...

suck...


  bilden är tagen i torsdax... fattar inte ännu heller varför man sover denna vägen i sängen   

ser ju lagom bekvämt ut iaf...   

SÖTUNGEN!!!   


  också tagen i torsdax... Benjamins första snöboll   


Idag har vi också varit ute en stund... är inte så långa stunder än, för då hostar jag lungorna ur mej eller nåt...annars e vi friska nu, förutom min jävliga hosta som sitter i än....!!   

Benjamin har också hosta kvar... men den e på bättringsvägen...tur nog!!


    Bilderna tagna idag....  


Ikväll har barnens fammo & faffa varit hit å..... roligt för barnen iaf... Belle fick modellera så dom satt och pysslade bra länge med det!   

Tror Isabelle tycker det är roligt att fammo nångång överraskar med nån liten sak nu & då... för alla andra brukar ju göra det också så ... och hon sa ju en gång... "varför får jag aldrig nånting av fammo & faffa"   

och efter det har det börjat hända lite smått   

dom brukade förr köpa mera "stora grejjer" som bilstol... sitt kärra osv... med vad skulle nu Isabelle tycka det är nåt skoj... egentligen   

modellera e betydligt mera skojj än en bilstol tro mej   


   

mammas mysunge   


usch, tycker jag mår nästan illa... lämnade ju maaaaaassor med godis från godis skålen igår... (vi är inte så bra på godis i detta huset... choklad, som iof. också är godis - men annat godis går betydligt bättre)

så idag har vi fortsatt på skålen, alla förutom LITEN   då... och mycket har vi kvar för det... kommer nog slänga... som vanligt... godis blir så äckligt att spara...

men måste ha ätit några för mkt... för känner mej stinn på nåt vis... godis stinn   


inga sovande barn ännu heller... höm höm... vad är detta?!


   

här ska INTE sovas!!   

GULLÖRA!!   


Idag har jag pysslat med foto väggen... har satt upp många ramar med foton i... har även en bild, men tror jag skippar den   så fint är det ju inte när det inte är helt färdigt... men då igen ser jag det som års projekt...   

vill mest bara ha typ "studio bilder" där så... så kommande dagis foton & skolfoton och sånt... men tar dom enskilda foton på barnen vid dagis då? det är ju frågan...

nåja, i vilket fall ingen panik med väggen...den växer och fixas till vart efter!


GO NATT  


Av erica - 6 mars 2011 03:23

kollade just denna...


 

      ( )


2 1/2 solar fick den av mej...


jeffrey dean morgan not so hot anymore huh   ?


trodde verkligen denna film skulle varit bättre...

Av erica - 6 mars 2011 01:19

nät shopping som alltid då...oftast iaf! för att det är så jä-la BEKVÄMT! är bara ibland jag har lust att trängas med folk   MEN GW gallerian går bra   


förra natten beställde jag mera från H&M... tyckte jag behövde lite till... typ trosor åt Isabelle och sånt...


 

en jacka ÅT MEJ SJÄLV!! inte alla dar det   

om jag tycker om den senn är ju en annan femma...


       

detta åt Isabelle... hårband, trosor & en helt vanlig bikini... här väntar vi sommar nu     


och åt lillebror...


   


sköna sommar kläder!!


blev bara en liten beställning... men behöver verkligen inte mera nu, kolla tvätthögen    finns säkert massor av kläder där som man glömt bort!! haha

näää, var faxx inte så länge senn vi var ikapp alltihopa, så nåt bortglömt finns inte där...


nu ikväll beställde jag åt iso mommo från lindex...

åt Isabelle till hennes 5 års dag!!    hon orkar inte fundera på det själv & allra minst gå i butiker och söka nåt... (nyligen opererad och efteråt haft en propp)

så jag valde nåt från lindex...som inte blev för dyrt eller så...

behövs ju inte så mkt... inte iaf från iso mommo    gambä fammo osv...


       

dessa av iso mommo!! MUMIN

hon kommer älska nattlinnet då det är ett dock nattlinne med   

därför jag valde just detta... blir det lite av en leksak också!


nu har dom igen fått in nya kläder till lindex... blir alltid lika snål   


   

söta jamas åt killen... har massor, men dom går åt massor också!!

E nog lika galen i pyjamas som syrran...hon har MÄÄÄNGDER åt sej själv... men jag har inte massor åt mej själv, däremot till barnen!!   

äh, det är ju bra att ha ombyte...väl   ?


 

super söt!!


nepp, nu blir det film fast kl e mitt i natten!! men kan endå inte sova, min hosta gör mej galen nattetid!!


GO NATT  

Av erica - 6 mars 2011 00:21

Melodifestivalen var det ja, The moniker gick ju till globen!! JESS!   som jag ville!! Ville också ha Jenny Silver till final.... shirley´s angels....Linda pritchard... många bra låtar tycker jag!!


  me and my drum - swingfly

  something in your eyes - jenny silver

  in the club - danny

  7 days and 7 nights - brolle

  oh my god - the moniker

  like suicide - christian walz

  enemy - sara lumholdt

  the king - the playtones

  I thought it was forever - shirley´s angels

  popular - eric saade

  better or worse - julia alvgard

  en blick och nånting händer - lasse stefanz

  alive - linda pritchard

  e det fel på mej - linda bengtzing

  leaving home - nicke borg


många bra   


IDAG & IKVÄLL har vi SANERAT vårt hem... PUHH...känner mej helt slut...

putsat i princip allt... dammsugat, tvättat golven...haft madrasserna ut på vädring...dammsugit dom madrasserna som sitter fast i sängen   

haft ut alla täcken, kuddar på vädring... BÄDDAT RENT...

så nu ligger man i en FRÄCH säng!! och hoppas vi har fått bort alla jävla baciller nu!!

då var det bara en jätte skojjig tvätthög att ta hand om sedan...


 

OBS!!! då är detta det som INTE rymms i vår tvättskåp!!

detta är helt SJUKT!!!!   


BEHÖVER VI EN TORKTUMLARE ELLER VAD???

svar: JA!!


men får också skylla på att vi har ju faxx varit sjuka och inte tvättat alls... och vi som har 8 kg maskin behöver endå tvätta 1 maskin per dag för att vi ska va ikapp vår tvätt... vi måste verkligen ha massor med KLÄDER!!

men då har vi ju mycket...MASSOR med fleece filtar också..och dom tar mycket plats i påsarna   

har en fleece filt missbrukare i detta huset... ISABELLE!   


Trots sanering av hus...    har vi hunnit va ute i solen en stund idag...


  Isabelle skidar   


  Benjamin gillar inte att GÅ ute   


(Gubben fotograf)


   

lill snuttis dricker äppel juice, och han ÄLSKAR det   


 

prövar storasysters lippis      


jisses vad han har röda ögon på dessa bilder... men dom ska man bortse från   

KIllen e vaken nu...får fixa välling kanske han somnar... återkommer senare med KÖPTA saker!!   

Ovido - Quiz & Flashcards