Alla inlägg den 15 mars 2011

Av erica - 15 mars 2011 23:00

GLÖMDE skriva vad lill killen vägde igår då vi var till BVC pga annat...passade jag på att väga & mäta honom också!


Benjamin är nu vid 15 månader               

11320 g

80 cm

  

Av erica - 15 mars 2011 22:38

min lilla busbebis vaknar nästan varje kväll/natt nu för tillfället... och gråter hysteriskt! mardrömmar? anyway... är bara mammas famn som kan lugna ner killen då!  älskling     


idag har mommo varit här (min mamma) jätteroligt att hon kom, var ett tag senn nu känns det som... barnen älskar då mommo kommer så dom har haft en toppen dag! och jag kunde åka iväg en snabbis till posten och lämna in 2 paket & ta ut ett... och handla lite vid piffi!

då jag kom hem igen bakade jag en blåbärspaj! VET att mommo gillar mina pajer, och tror bestämt mest blåbärspaj så jag bakde en! och den blev FÖR god...FARLIGT god... den nästan smältade i munnen!! MUMMMMMMS


Fixade enligt samma recept som ananas pajen bara att jag bytte ut creme fraiche mot vanilj kvarg & ananas mot blåbär! och denna blev GODARE!

kan ju förståss ha att göra med att jag total älskar blåbär...

super god med vanilj sås till!!




Av erica - 15 mars 2011 21:12

tycker jag vissar dar inte håller reda på dagarna alls...   verkar nog som om hela jag håller på att bli snurrig........ pust


idag blev det inget dagis för Belle...  för när hon vaknade hade hon FEBER!!! IGEN!! usch så BESVIKEN Jag blev då hon inte kunde va med på dagis fotot....  

och hur TYPISKT är det nu inte hon skulle bli sjuk just till fotograferingen?? kakka!!

men det är ju inte allt jag tänker på, huvudsaken tösen blir frisk snabbt igen!! vad är ett foto eg?? hälsan är ju självklart viktigast!

men det man undrar e ju vad är det för flunssa denna gången?? börjar vi inte haft allt här?? BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ


 

Isabelle har orkat leka riktigt bra idag trots feber...   

polly pocket lådan (och några strawberry shortcake)


  Benjamin bus i sängen... ibland kan det ta läääääääänge innan han alls vill sova!


  Isabelles my little ponys, men ärligt så är det Benjamin som leker mest med dessa! han TOTAL älskar dom!! vem skulle inte det, se hur söta dom är   


nu vaknade lilla bebisen min... återkommer

Av erica - 15 mars 2011 02:10

 

      

Av erica - 15 mars 2011 00:32

mitt i natten och här sitter jag å yrar runt på internet... ja suck!!

kollade en film, men blev avbruten då lill gubben vaknade och var sååå lessen, vet inte om han börjat drömma hemka drömmar eller vad det kan vara...? han vaknar ofta lessen...   stackars liten   

anyway, kom lixom av mej med filmen då...fick ju lägga på paus och på paus e den ännu! BORDE bara kolla den vidare men nej då fastnade jag på msn... och senn började jag söka full fräs efter SVENSK talande version av sandybell på nätet...vilket jag inte hittade nånstans... (som levererar till finland alltså)  SUCK!

men senn såg jag i sandybell klubben på facebook att alla 60 avsnitten är upplagda på youtube... lär nog tösen bli glad!!

hann bara köpa sandybell 1-5 på dvd innan dom försvann på cdon....

och skulle ju gärna ha 6-15 också!! har ju alla på vhs... MEN dom funkar ju bra efter alla dessa år...!! NOT! och när vi märkte sandybell vhs inte funkade mera slängde vi ut hela apparaten... vi hade tänkt ha den enkom så tös hade fått kolla på dom men... tja...det sket sej!

men nu finns dom ju iaf på youtube... så man kan kolla där om man inte hittar dom på annat ställe!


     

SANDYBELL


idag när vi kom hem från dagis så hann vi inte ens in innan Belle spydde ner halva trappan där ute...............................................
.................

hon har inte spytt senn dess... så jag hoppas ju innerligt det berodde på bilsjuka!!

och eftersom jag VET att hon kan bli bilsjuk på våren & sommaren är jag nästan säker på att det berodde på det...

så kommer nog föra henne till dagis imån... bara hon själv orkar då, menar så hon inte känner sej sjuk eller så...

dom har ju dagis foto där imorgon så VILL ju verkligen hon ska va frisk!!

men e hon inte så då är det ju så...


nej nu får jag sluta babbla... och kolla färdigt min film!

Presentation


33 åring ung kvinna, hemma mamma på heltid. Barn Isabelle 8 år & Benjamin 4 år

mY dArLiNgS

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

League of Extraordinary Penpals

Ovido - Quiz & Flashcards