Alla inlägg den 8 mars 2011

Av erica - 8 mars 2011 23:28

tycker jag inte har nåt vettigt att säga idag heller... känner mej bara trött...och slö! bläh... känns som jag inte orkar nånting just nu... skulle verkligen vilja vara riktigt PIGG & ENERGISK! men varifrån tar man den energin? brukade ju alltid va så energisk förr... vart nu det har flygit iväg?!

nåja, har ju fått bort tvättat massor av vår tvätthög...   alltid nåt vettigt!!

är nog stor hög kvar men har verkligen minskat men har ju inte gjort annat än hängt tvätt dom senaste dagarna...men man ser ju reslutat, så då är det faxx ganska roligt!   


idag var det dagis dag nummer 2 nu...tösen var jätte ledsen imorse men väl på dagiset hade det gått jättebra... tror hon e så lessen pga. att hon har sovit så dåligt!!   men nu ikväll fick man henne isäng utan bråk... troligen pga. utmattning!! så hoppas hon e piggare & gladare imån då!

när jag kom efter gumman till dagis blev jag lite besviken på dagis personalen som inte håller koll att isabelle har mössan på sej ordentligt... typ skyddar ÖRONA som just har varit så sjuka!! är väl värsta gnäll mamman men sa åt dom att jag vill dom ska KNYTA fast mössan så hon inte får öroninflammation IGEN! inte väl för mkt begärt??

ja, jag är JÄTTEPETIG med just sånthär... men det är bara sånn jag är! PUNKT!

och tycker ju dom på dagis skulle ha fattat det eftersom gubben sagt till där att alltid knyta hennes mössa.... höm höm...

får bara hoppas nu då hon inte blir sjuk igen... med tanke på hur JÄTTEHÅRT det blåser...och blåste idag... rakt in i örona!! SUCK!

barnen har nyst massor ikväll.... är det nån förkylning på gång nu blir nog jag tokig på allvar... nu SKA VI VARA FRISKA!! och ännu till har dom fotografering nästa tisdag och det vill jag ju inte Isabelle ska missa!!

färdigt klagat för idag!!   


hittade igår ett tält jag skulle vilja köpa åt lill gubben till hans rum!!   behöver inte vara just detta...men nåt motsvarande!


Rätt mysigt va??   

Av erica - 8 mars 2011 00:13

känner att idag har jag inget vettigt alls att berätta...

VARDAG igen nu, Belles första dagis dag..på LÄNGE.. och hon var SÅ LESSEN imorse hon sa flera gånger att hon INTE vill åka, utan att hon vill va hemma med mamma... AJ vad det tar ont att höra sånt...VÄRMER ju såklart   

men VILL ju hon ska tycka det är roligast i världen att va med kompisarna typ... för hon BEHÖVER leka, och få umgås med barn i samma ålder...

men måste nog erkänna att idag igen tänkte jag den tanken "har jag faktiskt gjort rätt" "behöver hon faktiskt gå i dagis REDAN" jobbigt med dessa tankar...

får faxx lite ångest med detta... dagis e ju ännu FRIVILLIGT, så varför tvingar vi dit henne? förskolan & skolan senn är ju ett MÅSTE!

så då tänker man ju nog att EGENTLIGEN skulle man ju nog kunna ha hem henne ännu ett år.... men... då är man kanske endå bara egoist, som vill gosa med sin lilla flicka då hon BEHÖVER komma hemifrån, få leka med andra.... och inte bara med mamma & lillebror...


ja det här var dagens tankar...

Ovido - Quiz & Flashcards