Alla inlägg under augusti 2013

Av erica - 19 augusti 2013 00:17

Idag var jag och plockade bort det som inte hade gått på loppis... var nog mera på bordet än jag hade hoppats, MEN jag satte en överfull påse i skänka lådan & sånt som jag ska försöka sälja igen åkte till mammas källare   

och några få saker kom hem igen...


Ska bli SPÄNNANDE att se vad man sålt för denna gången! Sist när jag sålde med syrran, hade jag sålt för ca. 80 om jag inte minns fel.. inte mer iaf!

MEN då förde jag inte dit mkt saker heller... så var ju typ NÖJD med 80   


 

Belle klättermus...   


 

Liten somnade när vi var på prommisen   


 

Tösen gillar att fota grannarnas djur   


 

HUR söta får man bli eg??


 

  


 

only me 


 

denna väggtext skulle jag vilja ha med våld... men... har inget ställe att ha den på!

pluttar...   



Av erica - 18 augusti 2013 00:43

Idag var jag till loppiset och satte upp -50% på mitt bord, blev tuff rusning dit direkt   

HOPPAS ju komma till ett TOMT bord imån! hehe...

Drömma får man ju... eller hur?

(tog också bort några saker, som jag inte ville "skänka" bort, får försöka med findit...)


annars har jag inte gjort annat än STÄDAT, plockat, tvättat, satt in ny tvätt i skåpar m.m

ja, och en kvälls runda med Ronja & Isabelle hann jag med också   


Värsta med mej är att NÄR jag får städ dille... kan jag aldrig sluta... kan hålla på hela natten nästan   


Idag, Lördagen den 17.8 blev syrran sambo med Tore!

Så nu bor syrran i PETSMO!!



Av erica - 16 augusti 2013 22:37


 


 

vår nya STOOORA skoställning...



Av erica - 16 augusti 2013 22:22


VIKTNEDGÅNG: 9,2 kg

KVAR ATT GÅ NER: 10,2 kg

 

  

 

Av erica - 15 augusti 2013 23:23

Har känt mej stressad idag... känns som dagarna inte räcker till nu igen! morr...

men loppiset som vi har nu, tar mkt tid... för första gången söker jag HEJ VILLT också   

har fört massor till loppiset... och minskar på bordet, så borde ju ha gått helt okej iaf...

kommer avsluta loppis nu på söndag, blev bara en vecka denna gången!

ORKAR inte springa på loppis nästa vecka igen så... lika bra att sluta   


Idag när jag hämtade hem tösen så gick vi in via eftis och kollade läget...

har ju inte varit dit sedan fammo flyttade ut...


 

I detta rummet sov alltid jag & syrran när vi övernattade   

blir sentimental...


 


 

detta var stora sovrummet!


 


 

vardagsrummet blev matsal


 


 

hallen


 

fd. pannrummet


 

så fint kan ett pannrum bli......


 

här hade fammo tvättstuga 


snyft...


 


 

Benjamin blev IKVÄLL jätte intresserad av att bygga pussel & JÄTTEDUKTIG var han!

satte lääänge och byggde många många olika pussel   


 

sötis   






Av erica - 14 augusti 2013 23:51

Blev helt galen när Isabelle kom hem omplåstrad idag! Vete 17 varför... barn stöter ju sej   

men endå... inte andra skoldagen lixom... 

jag ÄR för mkt höns mamma och kan inte göra ett skit åt det!!!

Både tösen och gubben tyckte jag var J O B B I G... är bara mej själv...


tycker det har varit en rätt tröttsam dag, fast jag säkert sov 10 timmar förra natten... MINST!

sov troligen för länge... men har sovit för lite då igen ett par nätter så...

är trött nu också... kollade inte ens dexter igår, var sååå trött...

ska försöka kolla det nu istället   

Äh, troligen orkar jag väl inte... haha


 

Benjamin busas   


 

nya böckerna som tösen fick idag & som jag plastat nu ikväll...(inte läseboken, den var begagnad)


är INTE bra på att plasta böcker... MEN betydligt bättre än gubben iaf!!


 

Tatte katt  




Av erica - 14 augusti 2013 12:00


 


 

från Sofie / Sverige



Av erica - 13 augusti 2013 21:32

ISABELLES FÖRSTA SKOLDAG I KLASS 1 A!!


 

sötisen påväg till skolan   


 

Isabelles klassrum   


Allt gick helt bra i skolan, enda tills mammorna (i vissa fall även pappor) skulle åka... då började Isabelle gråta   

Så jag stannade en pytteliten stund längre... men sedan trodde lärarinnan att det var bäst att jag åkte iväg... (vilket säkert stämmer) 

då var hon såå ledsen, men fick höra sedan kl 1 när jag hämtade henne att allt hade gott riktigt bra!   

VET att Isabelle kan vara sådär, jättekänslig (nya saker osv)

men hade faktiskt trott detta skulle gå utan tårar...

men men... imorgon är det pappa som för, då brukar hon aldrig gråta   


Efter skolan blev det en massa spring på stan...

(tur jag var ut på prommis i förmiddags, för hann inte ikväll)

vi var lite hit och dit... anttila, citymarket, sinooperi, tiimari, finska bokhandeln, br-leksaker, clas ohlson... citymarket igen   

citymarket en tredje gång, men vid stenhaga   Jysk... posten/piffi...

senn pika hem och till jysk igen   

nu blir det inget spring på stan på läänge... kommer åka till loppiset, det får räcka!

Skulle ju hitta inne crocs åt Belle idag, men fanns ju INGENSTANS...

morr...


Ikväll var vi och kollade mammas nya lgh... hon fick nycklarna idag... och kommer flytta in nästa onsdag...

17 vad fin lägenhet! Betydligt bättre planerad än karperöboden också...

så börjar ana varför hon flyttar nu... haha


 

STOR och härlig balkong!!


 

kokvrån


 

vardagsrummet


 

mysig skåp i sovrummet!


 

sötungar!! dom var ÖVERALLT i lgh på samma gång!!

helt ofattbart   


 


 

där ska mammsen ha ett skrivbord 


 

tyvärr fanns det ingen ström i lgh, så wc bilderna blev väldigt dåliga...

och hade ingen blixt i mobilen heller (batteriet var dåligt)


 

Har Belle hunnit pröva den också   


 


 


 

Benjamin hittade ju såklart port telefonen   

där snackade han villt en stund     


 


 

sovrummet


 

balkongen


 

från balkongen


 


har hittat ett bord på jysk som jag skulle vilja ha...

litet och runt... tar inte så mkt plats...


 

undrar om vi ens skulle rymmas på ett sånt litet bord   


men är bara en liten "mys känsla" med det där bordet...


 

Isabelle lagar sin allra första läxa   


 

är sååå stolt över min lilla tös   


nu dexter, senn soooova!





Presentation


33 åring ung kvinna, hemma mamma på heltid. Barn Isabelle 8 år & Benjamin 4 år

mY dArLiNgS

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

League of Extraordinary Penpals

Ovido - Quiz & Flashcards