Alla inlägg den 16 januari 2011

Av erica - 16 januari 2011 03:17

har kikat länge på en lampa på ellos som jag gillar, men har varit för snål att köpa den...   MEN den är ju faxx dyr också...


 

Men nog är den ju FIN!!!

Har också haft en ideé att fixa om en vanlig rund rislampa också... men då ska man HINNA med det...


 

Den är iaf JÄTTESNYGG och helt orginell   


ALLA som KÄNNER mej VET att jag är ett lamp freak!!! ÄLSKAR lampor!!

lampor gör ju så mkt i inredningen juh...


vill gärna byta & hålla på ofta...  


Nu har jag iaf tagit dotterns care bears lampa från hennes "lek hylla" och satt den i fönstret, och köpt rätt så matchande gardiner till iaf!!


 

sådär ser lampan ut!! söööt


och gardinerna som jag beställt från ellos ser ut såhär


   

HOPPAS verkligen det passar ihop med lampan då!!! men tänkte båda är ju rosa & har hjärtan så... väntar iaf med spänning på att få hem ellos paketet!!


Men hur ska jag hitta den perfekta fönsterlampan till min sons rum?

Okej, allt behöver ju inte vara så jä-la perfekt... men är ju så ROLIGT med inredning ju!!!

Och man vill ju gärna att saker & ting ska passa ihop då...


Och som sagt den lampan jag satt upp tidigare här i bloggen passar inte med hans gardiner! suck...


FINNS en lampa jag skulle vilja ha, fast till alla rum   

MEN hittar den inte NÅNSTANS...

HAR nämligen taklapa av samma i alla sovrum här i huset, men skulle gärna hitta fönsterlampor av samma... VET att det finns, men dom tillverkas säkert inte mera...


 

Fattar bara inte varför man inte kan hitta dessa lampor mer...  

vet heller inte vad som är så speciellt med dessa lampor, men jag har bara total fastnat!!

(inte världens bästa foto, är nog nåt dottern råkat fota i misstag nångång)



Av erica - 16 januari 2011 02:10

Borde verkligen ha blivit fotograf för jag ÄLSKAR att fota   

sitter man här igen..mitt i natten...ovanligt...


Har idag fotat lite "detaljer" i mitt hem jag gillar   


   

Bård i dotterns   &         sonens rum

MEN VISST E DOM FINA??


          

Den gula måne lampan har båda barnena i sina rum ca. 95 cm höga å såååå fräcka   

Dom har utgått från IKEAs sortiment, så jag är glad att jag endå fått tag på 2 st, dom piffar verkligen upp ett barnrum   


Stationsklockan bara älskar jag!!! Ville ha vit, men kom hem med svart, och tycker nu i efterhand jag e riktigt nöjd iaf   


Åååh mina fina vita julstjärnor! JEPP det har varit knut, men det skiter jag i!! dom får gått va med några dagar till... allt annat jul e ju borta så   


Och den vita lampan bara ÄLSKAR jag... älskar vitt & svart!

Det gör det som så...stilrent...


 

skylt som är ovanför sängen i sovrummet!!! Just love it!


   

Båda två Belles verk   


  Nybadad nattfärdig glad liten kille   

SYNS DET ATT HAN ÄLSKAR MUMIN TROLLEN ???  


  TITTUUUUT   


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards