Alla inlägg under mars 2013

Av erica - 22 mars 2013 01:11

Igår natt shoppade jag lite stuff online...


 

ett sängöverkast till tyttas rum (Isabelle)


tycker rosa & grönt borde gå ihop så...   

och för tillfället är jag mera öppen mot färger också så...   


och så nya frächa, FINA krokar till hallen...

nu när katt klös trädet är sålt... snyft... behövs det ju fixas upp igen där...


 

så blir 1 meter med dessa!!

RÖDA såklart!

och idag har jag också beställt födelsedags present åt Isabelle från både MOMMO & MOFFA!


 

denna av mommo!

 

denna av moffa!

(hon har själv önskat sej dessa)


hittade just en katt i tösens säng just... (ja, han bor kvar här ännu... är inte så jävla lätt... 2 har ju redan åkt!! )

 

  

 

  

 

  

vet inte om jag inbillar mej, eller om Benjamins allergi har blivit bättre... med bara en katt hemma?!

Han har lättare att andas om nätterna... tycker iaf jag...

lill gubben   





Av erica - 21 mars 2013 17:10

Idag fanns det 2 brev i brev låddan!   


 

ett brev från en LEP member, Sofie i Sverige


 

och av ännu en LEP member, Sara i USA



Av erica - 21 mars 2013 01:55

 Idag har jag haft värsta städ dillet dag... såna som jag får alltid nu som då    ÄLSKAR DESSA DAGAR!!

hemmet är typ skinande rent... till och med soff överdraget (eller vad det nu heter det som är på kuddarna...!?) är tvättat...ska bli mys att få dra på nytvättade överdrag imån! wohoo

Sängen ren bäddad... jag & kidsen ny duschade (okej, massor av timmar sedan då men...)

dammsugit...skurat golven...fixat & doonat!

  

Effektiva dagar är det bästa jag vet... nästan...


 

Lego lådan blev plötsligt ved låda...

när jag först sa det till gubben, var han helt negativ... sedan blev han plötsligt SÅ ivrig så han gick ut efter mera ved   

jag gillar det! ÄNTLIGEN är ju dom fula äckliga gula post lådorna borta... (visst, älskar posten    men inte inomhus i mitt hem   )


Bytt gardiner har jag också gjort


 

hur än jag strök dessa... blev dom inte raka!! MORR

vet inte hur nöjd jag är med dom heller... gillar ju eg. inte sido gardiner...   

eller gardiner över huvudtaget!!   


 

lampan blev flyttad till hörnet där lego lådan stod förut!

(dit rök min skriv lampa   )


Isabelle sover inatt FÖRSTA natten i hennes nya säng!!


 

lill gumman sover sååå sött   


 

sådär mörkt är det i rummet på riktigt!

(förra bilden blev bara ljus pga. blixten)


 

och lill gubben sover sött   





Av erica - 20 mars 2013 03:08

Ett brev till en "LEP member"


och ett vykort till Mirjam


 


    


Av erica - 20 mars 2013 02:44

Hade suttit och skrivit ett LÅÅÅNGT "inlägg" här utan att spara, OCH så kraschar hela skiten!! Såna gånger blir man fucking irriterad!!!   


Får ta om allt lite nudå... i lite kortare version...

Idag efter dagis, åkte vi till stan direkt... blev posten (vid piffi), jysk, halpis, anttila, hong kong & sedan s-market!

När vi väl kom oss till s-market så hade Belle somnat i bilen, så mommo lämnade i bilen med henne så hon skulle få sova tryggt   


 

@ hong kong

När vi kom hem märkte jag att Isabelle verkade så trött och hängig, så hon berättade att hon hade huvudvärk & mådde illa... stackars lilla... även lite stegring hade hon...   

Så imorgon får hon nog vara hemma ifall om... kan ju vara att hon är som mej, får migrän liknande symptom av solen... svårt att säga...


IGÅR måndag var vi till Jeppo! Nya familjen hittade inte Valdi nånstans så jag sa att vi kan bra komma dit och hjälpa till att söka... är ju en bra bit till Jeppo, men vad gör man inte för en katt   

När jag & tösen & lillebror hade gått och lockat en stund, hörde han sin mamma (jag   ) så han kom fram!! MEN han var sååå rädd så han sprang och gömde sej igen...   Vi fick i honom lite mat, men senn när gubben skulle försöka fånga honom, slet han sej & blev ÄNNU räddare... så FORTFARANDE är han borta... vi fick ju inte fast honom, vi kunde ju inte vara hela natten heller med tanke på dagis dag påföljande morgon...

snart onsdag MORGON och han är fortfarande ute & fryser och vågar inte komma fram!!? detta tar såå ont i mitt hjärta, så vi borde verkligen försöka oss dit igen & försöka en gång till... MEN vi kan inte före helgen, vi behöver nog en hel dag på oss nästan, då det är varmare & LJUST (ifall det skulle ta länge) OCH ifall han ens är kvar på samma ställe mera...!? fy fan... jobbigt...

Beetis har det bra i sitt nya hem, han äter, sover & går på låddan iaf! Han har inte fått vara ute än, vilket ju inte var meningen med Valdi heller men..............................

hoppas dom får fast Valdi nu, så han får komma IN i värmen och äta och sova!! Just Valdi är ju jätte frusen av sej!!! så jag LIDER med honom...



Av erica - 20 mars 2013 02:23

Ett brev från Sandra i Tyskland kom det idag!! wohoo   


 


Av erica - 19 mars 2013 01:33

idag kom det 3 brev!


 

från Jessica i USA


 

från Anne Mette i Danmark


 

från Megan i Australien



Av erica - 18 mars 2013 00:32

Har inte alls haft nån lust att skriva några brev denna helg... är ju förståeligt... men, skickar iaf lite grejjs...

ett födelsedags kort till en min väns pappa som fyller 70 år (usa) swapp åt Meg i brasilien (ännu mera jag hittat som hon gillade) swapp till Polen, brevpapper jag sålt till England  och födelsedags present till Torill   


 


 

födelsedags kortet till Torill   


 

GODIS PRESENT!!


glömde dock fota da capon   



Presentation


33 åring ung kvinna, hemma mamma på heltid. Barn Isabelle 8 år & Benjamin 4 år

mY dArLiNgS

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

League of Extraordinary Penpals

Ovido - Quiz & Flashcards