Alla inlägg under april 2012

Av erica - 2 april 2012 23:24

ångrade mitt ena mumin köp igår, så blir bara en iaf... 

känner att dom endå var så pass "lika" så det kommer ju knappt endå synas nån skillnad...


så denna blir det då och ingen annan  


fastnade mer för denna... vet inte varför! var också mera tyg... kunde ju också vara avgörande  


nu ikväll har även jag fått feber... gaaaaaaaaaaaah... har fan inte tid med sånt tajffs jag nu...

är ju snart lördag och påskhäx dax!! då vill ju jag va med mina små påskhäxor ju...

Benjamin har ännu idag haft 39 graders feber... var även till hvc idag & tog lite blodprover... så liten har saltbrist & BEHÖVER få i sej salt!! så idag har vi verkligen försökt allt vi kunnat... och rätt nöjda är vi nog endå...

saltade kex, lite floridral... och även lite MAT!!

JIPPPIIIII!!


får väl ta och kolla nånting nudå... serie eller nånting... har sovit TVÅ gånger under kvällen så...

jobbigt att va krasslig... och "feber huvudvärken" hatar jag!!!


Av erica - 2 april 2012 01:51

har just beställt 2 olika mumin tyger   ska fixa gardiner till lill killens rum!    

har bestämt mej för att jag vill ha kappor, så får nog måånga kappor av dessa tyger, men får ju sälja på tradera då eller nåt! behöver ju inte mer än 1 per tyg! tippar Isabelle INTE vill ha, när dom inte går i rosa...men hittade inga rosa tyger...


denna


&


denna!


dom var båda så fina så kunde inte bestämma mej för vilken, så blev båda!   

får ju ångra mej och skicka tillbax om jag vill också!  


men nu ska här tillverkas mumin gardiner... hade ju tänkt be moster marika om hjälp, men tror inte hon vill sy hur mkt som helst, hihi... vi får se    

Av erica - 2 april 2012 00:31

ja, ingen spyr mer, men nu istället har lillebror värsta diareén... stackars liten!!! VAD ÄR DETTA?? får nog ringa hvc imån och höra vad jag ska börja ge killen att äta och dricka... för han vill ju inte ha nånting... vi tvingar ju i honom vätska, men mat funkar inte alls... blir ju så OROLIG!!

hoppas båda ska få bli friska snart!!!


och nu efter denna raket som just kom i byxan så e båda barnen vakna... 

men tror nog tösen somnar om på 1 minut eller nåt, så snorig och hänging hon fortfarande är...

 


   

mammas trötta sjukling...  


annars så har fammo & faffa varit hit idag... fammo hade köpt prinsessan tidningen åt tösen & nån bil tidning åt killen, så dom var glada   men kidsen var sååå trötta så dom ville nästan bara sova fast vi hade besök, så blev nog bara ett kort besök idag... 


jag & gubben har städat (sanerat lite hemma typ!!) dammsugat, skurat, tvättat sängkläder , duschat oss så vi har bort alla spybakterier... nu har vi istället massa kakka bakterier då... men det är ju inte på samma sätt, dom kommer ju i blöjan så...


nu har båda somnat... skönt, dom behöver sova för att bli friska fortare tänker jag!


Benjamins "stora säng" är bäddad och klar också ifall han vill sova middag där tex  

investerade i ny madrass åt honom också!

tippar också att snart vill han nog inte sova i pinnasängen mer... men än så länge VILL han, å jag VILL, för då vet jag var jag har honom nattetid iaf!  


TIHI  


denna är ju rätt så...sann


       



Av erica - 1 april 2012 01:48

sitter uppe för det är min tur att må illa, har inte spytt, men mår fruuuktansvärt illa...   

Benjamin slutade spy efter 12 timmar!!! puhh..

och förra natten spydde Isabelle, men hon klarade sej med endast 1 gång! SKÖNT!

spysjukan är ÄCKLIG!!! tycker ju garanterat ALLA... men endå, needed to be said.


idag var jag en pika till stan, handlade bla. en mumin mugg...dom var ju på rea på halpis  

denna gången blev det mymlans mamma  


den växer sakta men säkert! (samlingen alltså  

dessa köpte jag åt kidsen idag! 1,95/st

tänkte perfekt när dom ska vara påskhäxor!  

och som VANLIGT så åker vi bara till släkten...


       

jag & tösen har påsk pyntat idag !!

måste ju njuta av påsken INNAN det är påsk... för påsken är ju KORT...


Dessa kom upp på väggen i vardagsrummet idag! Tycker dom är så fina så ville ha dom mest synliga! I barnens rum hade dom ju inte synts lika bra... juh  


    igår kväll var vi till läkare med tösen, för gubben tyckte hon andades så konstigt... och lixom tappade luften då hon hostade på nåt vis...

så jag åkte med henne, och hon har kraftig stämbands infektion!! (inflammation? vilket är det eg... minns inte!)

jo men det har hon ju säkert, har inte fått nåt ljud ur sej knappt... idag har det blivit bättre dock!

men då flög samma baciller på lilleman, idag har han knappt fått fram ett ljud  

stackars två sötmössen!!

varför kan inte alla baciller komma på mej ISTÄLLET för på dom???

fans jävla skit...


såhär sjuk har inte Benjamin varit förut, spytt och haft hög feber på samma gång, och nästan bara sover...

däremot Isabelle har varit sjukare än detta, när hon just hade börjat på dagis och vi åkte till akuten en natt, när hon bara spydde & hade hög feber och inte orkade ens gå...

alla dessa jävla sjukor... hate it!!

NU FÅR DET FAN RÄCKA!!!

måste nog försöka börja sussa jag nu... har redan sovit mega lite senaste 2 dygnen... ja och detta blir ju 3:e då...


Presentation


33 åring ung kvinna, hemma mamma på heltid. Barn Isabelle 8 år & Benjamin 4 år

mY dArLiNgS

Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

League of Extraordinary Penpals

Ovido - Quiz & Flashcards